pondělí 7. dubna 2014

Jak jsem pekla makronky

Ahoj!
V sobotu ráno mě něco hlodalo. V hlavě. A už to tam někde vzadu bylo delší dobu. Teprve teď jsem to ale zrealizovala. Pečení makronek.
Veliká výzva snad pro všechny cukrářky po celém světě. Tím spíš pro mě, protože nejsem žádná cukrářka a peču asi dvakrát za rok. Nevím, co mě to popadlo zkusit takovouhle těžkou věc.
Ale osud mi přál. Navzdory tomu, že lednička byla prázdná, mletý mandle jsme měli. Cukr taky, vajíčka taky. A to je všechno, co potřebujete. Teda pevné nervy se taky hodí!
Ale abych vás moc dlouho nenapínala. Katastrofa se nekonala! Makronky se mi povedly, chuťově byly (ano, bohužel byly, už nejsou) výborné a hned odpoledne ve městě jsem musela vyzkoušet tu správnou makronku z francouzské pekárny, abych ji srovnala s tou mou. Tvarově byla tedy o moc hezčí (ta koupená) ale chuťový rozdíl jsem nenašla. Takže hezky já!
Bohužel se mi u makronek neudělala ta hezká kraječka (myslím, že se tomu řiká nožička), ale tak snad příště :)
Postupovala jsem podle receptu Zghettablog, tak tam kdyžtak mrkněte, vše je tam krásně popsáno a vysvětleno.


Hned na začátku pečení jsem si řekla, že bych vám to mohla trochu nafotit, abyste se kdyžtak zasmály nepovedenému pokusu se mnou. Zas tak nepovedený nebyl, tak doufám, že se moc smát nebudete... :D


"Čerstvé" těsto na plechu. Myslím, že se mi povedly udělat celkem stejně velká kolečka, ale bohužel se mi v troubě některé slepily :(


Pořád jsem do té trouby koukala!! Fakt nervák tohleto :)


Juhů! Jsou venku :) Po vychladnutí jsem makronky odlepovala z papíru a začla párovat.


Nakonec jsem je slepovala krémem, který byl z másla, kakaa, cukru a trocha kávy. Chuťově byl moc dobrý, ale bohužel jsem ho udělala málo, takže do některých makronek šla meruňková marmeláda. Taky to nechutnalo špatně :)
Já jsem na sebe celkem pyšná, na první pokus to nebylo vůbec špatné! Budu ráda za vaše tipy s pečením makronek, jestli máte nějakou fintu tak se svěřte v komentářích!
Máte rády makronky? Kupujete je nebo pečete? :)
Mějte se krásně a oslaďte si život makronkou!
Klára

6 komentářů:

  1. Boží, tak ty vypadají suprově...asi budu péct ;) :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají úžasně!! :* Taky už delší dobu chci začít ale zatím jsem se k tomu nedostala...:D

    OdpovědětVymazat
  3. Wau, jsi šikovná, hned jsem na ně dostala chuť :)

    OdpovědětVymazat
  4. Patří ti můj nekonečný obdiv, protože já jsem jednou neudělala ani ty zatracené špagety!(Kdo by řešil, kdy se mají solit, no ne? O:) ) Každopádně makronky vypadají lákavě, škoda, že už nejsou, udělala bych si výlet :D. Já tedy dosud nikdy makronky neměla, netuším tedy, jak chutnají, ale přesto na ně z tvých fotek mám chuť! :)

    OdpovědětVymazat
  5. To bychom mohly, ale nevím, jak moc bych se na výsledku podílela :D. Každopádně něco v létě upéct nesmíme vynechat! :)

    OdpovědětVymazat
  6. podka mna sa ti uzasne vydarili! wow!

    Ak mas rada Niveu pozyvam na giveaway o nove telove mliecka, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/04/nivea-giveaway.html

    OdpovědětVymazat