pondělí 10. června 2013

Přečteno za květen 2013

Ahoj!
Dneska jsem tu konečně s článkem "Přečteno za květen". Tenhle článku vždycky zabere tolik času... ale snad se vám líbí :)
Příští týden jedu do Paříže, takže už se náležitě těším. Ale počasí se nám zase zkazilo, co? Snad se to zlepší... Ale teď už jdu na ty knížky, celkem jsem jich přečetla dvanáct ;)


Milion sluncí a Všechny barvy Země jsou druhý a třetí díl vesmírné série od Beth Revis. Určitě stojí za to si tuhle sérii přečíst, minimálně pro ty, kteří mají rádi dystopie, sci-fi a fantasy. Více o sérii tady.
Motýlí křídla je "thriller" pro holky. Ve zkratce je to o tom, jak patnáctiletá Elena vyšetřuje smrt své sestry, nakonec se to nějak zamotá, ale dopadne to dobře. Není to nic extra, ale jako oddychová knížka, a když nemáte co jinýho číst, je to dobrý :)


Krásné zlo je úplně super knížka "ze života". Fakt se mi moc líbila, akorát mi bylo hodně líto hlavní hrdinky, protože neměla lehký život a když už jsem si myslela, že se to zlepší, zase se to obrátilo. Ale jinak fakt moc hezká!
Krátký druhý život Bree Tannerové je novela k Zatmění od Stephenie Meyerové. Já jsem četla ságu Stmívání asi před čtyřmi lety a celkem se mi to líbilo a tak, když jsem narazila v knihovně na tuhle tenkou knížku, vzala jsem si jí. Je to celkem krátký a velkýma písmenama, přečetla jsem to asi za tři hodiny, ale taky se mi ten příběh líbil. Ale není to nic pro ty, kteří nemají rádi upíry :)) 
Okřídlená duše byla taky moc hezká knížka. Neobvyklá. Slečna, co rekonstruuje hroby a vidí duchy pomáhá detektivovi vyšetřovat několik vražd. Zároveň ji ale detektiv přitahuje, ale ten má kolem sebe dva duchy - manželku a dceru, které mu umřely. Je to celý takový zamotaný, ale na mě se to možná až moc táhlo, někdy to nemělo spád. Ale je to jen první díl, o dalších dílech zatím nic nevím, myslím, že nevyšly ani v Americe...

Ukolébavka je totálně oddychová knížka o holce, která má s kamarádkama těsně po střední škole a pořád chodí a následně se rozchází s klukama. Nevěří na lásku, protože její matka se už několikrát neštastně vdala.  Tahle knížka není jen taková klasická dívčí četba, popisují se tam pocity, někdy se zasmějete, někdy si řikáte ,,Sakra, ta je ale blbá!". Nakonec ale přeci jen najde někoho, s kým pozná, že láska existuje (kupodivu!!) :D
Mrazivé léto je hodně podobné Motýlím křídlům. Taky je to thriller pro dívky, a má to i podobný námět. Přeci jenom se mi ale asi tahle knížka líbila víc. Možná je to ale taky jen proto, že jsem jí četla jako první...
Zasvěcená je druhý díl Nadpozemský. Tahle série mě hodně zaujala, protože andělé je ještě takové neotřepané téma, jako třeba upíři. Tak se na to kdyžtak mrkněte, myslím, že se bude líbit každý holce :)


Zapomnění se mi doopravdy vrylo do paměti, protože s takovým námětem jsem se ještě nesetkala. Je to o holce, která každou noc zapomene na všechno, co se stalo v minulosti a musí si to psát. Jakmile si to nenapíše, neví, kdo je její máma, kamarádka, škola, nebo domov. Ale zato si "pamatuje" budoucnost. Takže jak vidíte, je to opravdu zajímavá knížka a určitě stojí za to přečíst.
No a nakonec Delirium a Pandemonium, taky jedny z nejlepších knížek, které jsem kdy četla. Zrovna teď vyšel poslední díl a nemůžu se dočkat, až si ho přečtu. Příběh vypráví také jedna holka, která bydlí v zemi, kde se láska bere jako nemoc a kolem osmnáctých narozenin jdete na "očkování" proti této nemoci. Celý se to pak zamotá a ostatně konec vám vyrazí dech. Neumím to popsat, tak vám dám odkaz - tady.

Tak to je tedy všechno. Uf. Je to tak těžký napsat tenhle článek :D Tak mi dejte dolů vědět, jestli vás nějaká knížka zaujala, jestli jste nějakou četly a jestli se vám článek líbil :)
Mějte se krásně!
Klára

4 komentáře:

  1. Týjo díky za super tipy, mám teda teď v plánu knížky tak na 5 let dopředu, ale tyhle články mě hodně baví. Koukám, že mám hodně podobný vkus :) mě se zas poslední dobou líbilo Já legenda (možná jsi viděla film) a teď čtu andělskou sérii od Lauren Kate, takové odpočinkové, taky andělé. Takové odpočinkové čtivo, u kterého se nemusí moc přemýšlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a taky o Lauren Oliver Chvíle před koncem, to bylo taky hodně zajímavý :) Hlavní hrdinka pořád dokola znova prožívala svůj poslední den a snažila se zabránit své smrti.

      Vymazat
    2. Jo, tu Chvíli před smrtí si chci taky moc přečíst! A těší mě, že jsem ti dala nějaké tipy a že se ti článek líbil :)

      Vymazat
  2. Vždycky jsem si myslela, že hodně čtu. Teď už si to nemyslím :D Tolik knížek jsem za měsíc snad nikdy nepřečetla :D

    OdpovědětVymazat